Voice of the Customer analytics

Data met voorspellend karakter
= Nieuwe kansen voor marketeers

Bewust Onbekwaam ?!

Bewust Onbekwaam. Zo zou de bekende psycholoog Abraham Maslow de fase noemen waarin de meeste marketeers nu zitten. Overspoeld door een massa informatie - op blogs, Facebook, Twitter en andere media - over hun (mogelijke) klanten, bedrijf én merk. Vaagweg bekend met het fenomeen van big data. Maar erg onzeker over de mogelijkheden. Hun wens? Eindelijk terug grip krijgen op wat de consument wilt. En liefst in real-time.

De uitdaging: Van Big Data naar Smart Data

Het potentieel van big data is duidelijk. De uitdaging is echter om Big Data om te vormen tot Smart Data, met andere woorden, data met een voorspellend karakter. Welke inzichten kunnen uit deze enorme poel aan gegevens gehaald worden en hoe kunnen we dit toepassen in marketing en communicatie?

Een mogelijke sleutel: Voice of the Customer-analytics

Een mogelijke sleutel? Voice of the Customer-analytics (VOCa). Een nieuwe tool die nu ook Belgische marketeers de kans geeft om snel en gestructureerd inzicht te krijgen in actuele en toekomstige 'trending topics'. Deze whitepaper legt uit wat VOCa precies is, voor wie het nuttig kan zijn en hoe u er uw voordeel mee kan doen.